Regulamin zdalnego udzielania świadczeń zdrowotnychKONOPYA

Klinika Konopna

REGULAMIN ZDALNEGO UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH Z ZAKRESU STOSOWANIA MEDYCZNYCH KONOPI

Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady i sposób udzielania zdalnie świadczeń zdrowotnych z użyciem medycznych konopi przez lek. med. Huberta Popiaka prowadzącego indywidualną praktykę lekarską z siedzibą w Poznaniu przy użyciu Serwisu internetowego https://konopya.pl (zwany dalej Serwisem).
§ 2
Użyte w Regulaminie zwroty oznaczają:
1) Klient – konsument będący osobą fizyczną, dokonujący z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, z którą Usługodawca może zawrzeć umowę o udzielanie świadczeń zdrowotnych i udzielać te świadczenia drogą elektroniczną lub telefonicznie zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu;
2) Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin;
3) Spersonalizowane zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi – jednorazowa usługa zdrowotna polegająca na stworzeniu dopasowanych do Klienta zaleceń medycznych z zakresu stosowania medycznych konopi, w tym poprzez wskazanie rodzaju, ilości i częstotliwości dawkowania medycznych konopi oraz wystawienia na nie stosownej recepty;
4) Usługodawca – oznacza lek. med. Huberta Popiaka prowadzącego pozarolniczą działalność gospodarczą w formie indywidualnej praktyki lekarskiej pod adresem: ul. Jeleniogórska 1/3F m. 50, 60-179 Poznań, NIP: 7811699210, REGON: 301645043, adres e-mail: kontakt@konopya.pl.
5) Umowa o udzielanie świadczeń zdrowotnych – umowa zawarta na odległość poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest udzielanie świadczeń zdrowotnych za wynagrodzeniem przez Usługodawcę na rzecz Klienta z zakresu stworzenia spersonalizowanych zaleceń w zakresie stosowania medycznych konopi.
§ 3
1. Prawa do Serwisu, w tym prawa majątkowe autorskie i prawa własności intelektualnej do nazwy Serwisu, jego domeny, a także do umieszczonych w nim ankiet, formularzy i logotypów należą do Usługodawcy (za wyjątkiem praw do logotypów i nazw prezentowanych w Serwisie towarów, do których prawa te przysługują osobom trzecim) i korzystanie z nich przez Klientów może odbywać się tylko na zasadach określonych w Regulaminie.
2. Korzystanie przez Klientów ze spersonalizowanych zaleceń w zakresie stosowania medycznych konopi możliwe jest przy użyciu Serwisu oraz przy zastosowaniu adresu mail Usługodawcy udostępnionego w Serwisie za pośrednictwem wskazanych przeglądarek internetowych o minimalnych wymaganiach takich jak Chrome 42 lub Internet Explorer 9 lub Opera 26 lub FireFox 34 lub Safari 9 lub ich nowszych wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptującą pliki typu „cookies” przy łączu internetowym o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Serwis jest zoptymalizowany dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli.
3. Korzystanie z Serwisu i jego funkcjonalności przez publiczne łącze internetowe może wiązać się z zagrożeniem w postaci pozyskania i modyfikacji danych Klienta przez osoby do tego nieupoważnione, dlatego Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu i przesyłać korespondencję mailową przy zachowaniu wymagań technicznych zapewniających mu bezpieczeństwo w sieci internet, w szczególności poprzez stosowanie programów chroniących jego tożsamość i przesyłane dane.
§ 4
1. Korzystanie z Serwisu w tym z jego usług wymaga posiadania przez Klienta aktywnego adresu poczty elektronicznej oraz sprzętu i oprogramowania wymaganego do odtwarzania prezentowanych poprzez Serwis treści.
2. Zabronione jest korzystanie przez Klienta z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub taki, który naruszałby dobra osobiste osób trzecich. Klient nie może również przy tym naruszać interesów Usługodawcy.
Rozdział II
Udzielanie świadczeń zdrowotnych
§ 5
1. Za pośrednictwem Serwisu Klient może zamówić spersonalizowane zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi. Usługa ta jest płatna odrębnie za każdorazową konsultację i świadczona jest poprzez mail udostępniony w Serwisie lub telefonicznie. Cena za spersonalizowane zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi udostępniana jest za pośrednictwem Serwisu.
2. Zawarcie umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stosowania medycznych konopi, której przedmiotem jest jednorazowa konsultacja medyczna, zapoznanie się przez Usługodawcę z dokumentacją i stanem zdrowia Klienta oraz stworzenie, spersonalizowanego zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi wraz z receptą, wymaga dokonania przez Klienta zapłaty ceny za każdą taką usługę z osobna na konto bankowe Usługodawcy podane w Serwisie. Za zapłatę ceny uważa się uznanie jej kwoty na rachunku Usługodawcy lub przedłożenie Usługodawcy zlecenia przelewu na jego konto tejże ceny.
3. Spersonalizowane zalecenie w zakresie stosowania medycznych konopi jest przygotowywane na bieżąco wraz z receptą po zapoznaniu się z dokumentacją medyczną przedłożoną elektronicznie przez Klienta lub po konsultacji telefonicznej, przy czym przed pierwszą konsultacją Klient zobowiązany jest wypełnić i przesłać do Usługodawcy na mail wskazany w Serwisie ankietę o stanie zdrowia, zażywanych lekach i nałogach, która dostępna jest dla Klienta w Serwisie. Wraz z wypełnieniem ankiety Klient zapoznaje się i akceptuje postanowienia Regulaminu i Polityki prywatności oraz treść innych oświadczeń.
4. Zasadniczo terapia w zakresie stosowania medycznych konopi polega na odbyciu pierwszej konsultacji kwalifikującej do stosowania medycznych konopi, następnie konsultacji sprawdzającej skutki działania tychże konopi na Klienta, a następnie na konsultacjach polegających na stałym wypisywaniu kolejnych recept wraz ze zgłaszaniem przez Klienta ewentualnych nowych okoliczności dotyczących jego stanu zdrowia. Ilość konsultacji zależy w każdym wypadku od zaleceń i wskazań Usługodawcy.
Rozdział III
System płatności
§ 6
1. Klient może dokonać zapłaty za udzielanie świadczeń zdrowotnych przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy, w tym także przy użyciu zautomatyzowanych systemów płatności (np. przelewy24).
2. W przypadku woli Klienta, Usługodawca przekazuje mu rachunek, obejmujący świadczone usługi, a w przypadku dodatkowej zgody Klienta rachunek w postaci pliku elektronicznego w formacie PDF przesyłany jest na adres poczty elektronicznej Klienta przy czym Klient zobowiązany jest dysponować oprogramowaniem zdolnym do odczytywania plików w tym formacie.
Rozdział IV
Odpowiedzialność i reklamacje
§ 7
1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Usługodawcę, w szczególności w zakresie stosowania medycznych konopi, mogą przynosić różny efekt u różnych ludzi.
2. Korzystanie z usług Serwisu przez Klienta nie może być powiązane z rezygnacją z przyjmowania innych leków wskazanych przez odpowiedniego lekarza.
3. Spersonalizowane zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi mogą przynieść spodziewany przez Klienta efekt jedynie w przypadku ścisłego stosowania się do wskazać w nim zawartych, co Klient akceptuje jednocześnie przyjmując, że Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek odstępstwa w tym względzie.
4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za efekt świadczonych usług, w szczególności za skutki zastosowania spersonalizowanego zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi, jeśli przy ich tworzeniu Klient nie podał wszystkich danych, nie przedstawił wszystkich dokumentów medycznych, niezbędnych do ich prawidłowego stworzenia albo dane/dokumenty przez niego podane nie są zgodne ze stanem rzeczywistym.
5. W przypadku wystąpienia niepożądanych skutków u Klienta w wyniku świadczenia na jego rzecz usług medycznych, w tym związanych ze stosowaniem spersonalizowanego zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi, Klient zobowiązany jest niezwłocznie zaprzestać korzystania z tych usług oraz do konsultacji z Usługodawcą lub właściwym lekarzem prowadzącym z innej dziedziny medycyny.
§ 8
1. Reklamacje Klienta w zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych mogą być zgłaszane jednorazowo po wystąpieniu negatywnych skutków stosowania medycznych konopi mailem na adres Usługodawcy wskazany w Serwisie.
2. Reklamacja Klienta powinna wskazywać: oznaczenie Klienta (imię, nazwisko, telefon, adres korespondencyjny, adres mail); okoliczności stanowiące podstawę reklamacji oraz oczekiwania Klienta co do sposobu załatwienia sprawy.
3. Reklamacja rozpatrywana jest przez Usługodawcę w terminie 21 dni od dnia jej przesłania, w formie mailowej przesłanej na adres mail Klienta przez niego wskazany.
§ 9
1. Odpowiedzialność za wykorzystanie recepty wystawionej przez Usługodawcę na rzecz Klienta spoczywa wyłącznie na Kliencie. Nie może on wykorzystywać tychże recept ani w celach komercyjnych ani przeznaczając je na rzecz osób trzecich.
2. Każdy zgłoszony Usługodawcy przez Klienta przypadek reklamacji w zakresie wystawionej recepty z jednoczesnym żądaniem wystawienia kolejnego jej egzemplarza w ramach tej samej konsultacji będzie rozpatrywany przez Usługodawcę indywidualnie, a spełnienie żądania zależy wyłącznie od uznania Usługodawcy i związane jest z dowodem ze strony Klienta na to, że recepta w szczególności została:
a) bezprawnie wykorzystana przez osobę trzecią (np. zawiadomienie o popełnionym przestępstwie Policji/Prokuratury);
b) zablokowana w ramach zamówienia w konkretnej aptece, przy czym w takim wypadku wymagane jest stosowne oświadczenie z tejże apteki wraz z wskazaniem że recepta nie może być zrealizowana poza tą apteką;
c) niewykorzystana w wymaganym terminie (np. oświadczenie apteki, że recepta nie może być zrealizowana z uwagi na upływ na to terminu).
Rozdział V
Ochrona danych osobowych
§ 10
1. Usługodawca jest administratorem danych osobowych przekazanych mu przez Klienta dobrowolnie w ramach udzielanych świadczeń zdrowotnych temu Klientowi.
2. Dane osobowe podane przez Klienta są przetwarzane celem realizacji zamierzeń wskazanych w Regulaminie, w szczególności udzielania na rzecz Klienta świadczeń medycznych z zakresu zastosowania medycznych konopi poprzez konsultacje oraz tworzenie i zastosowanie spersonalizowanych zaleceń w zakresie stosowania medycznych konopi oraz poprzez identyfikację celem kontynuowania udzielania świadczeń medycznych.
3. Przekazane dane osobowe Klienta, w tym dane sensytywne o stanie zdrowia i przebytych chorobach, przetwarzane są przez Usługodawcę za zgodą Klienta lub na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
4. Podanie niezupełnych danych osobowych przez Klienta może uniemożliwić wykonanie należyte na jego rzecz świadczonej usługi.
5. Klient ma prawo dostępu do zbieranych przez Usługodawcę jego danych osobowych oraz ma prawo żądać ich modyfikacji albo usunięcia. Żądanie usunięcia danych osobowych Klienta może nie zostać spełnione przez Usługodawcę jeżeli Klient nie uregulował wszelkich należnych płatności, a jego dane osobowe są niezbędne do pełnego wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
6. Usługodawca chroni przetwarzane dane osobowe Klienta z należytą starannością przed dostępem do nich osób do tego niepowołanych.
7. Dane osobowe Klienta Usługodawca może przetwarzać dla celów marketingowych lub handlowych, a także może przekazywać mu informacje handlowe i marketingowe gdy Klient wyrazi na to zgodę obejmującą także wskazanie sposobu przekazywania tych informacji.
8. Usługodawca może za zgodą Klienta przekazywać mu informacje związane z tematyką Serwisu.
Rozdział VI
Odstąpienie od umowy
§ 11
1. Klient może w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług od umowy odstąpić bez podawania przyczyny.
2. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Usługodawcy przez Klienta pisemnego oświadczenia, które może zostać złożone na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu. Oświadczenie powinno być przesłane na adres Usługodawcy.
3. Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 wystarczające jest wysłanie oświadczenia do Usługodawcy przed jego upływem.
4. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezwartą.
5. W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy o świadczenie usług w trakcie jej realizacji, ma on obowiązek zapłaty za świadczenie spełnione już na jego rzecz do chwili odstąpienia od umowy.
6. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności dokonanej przez Klienta przelewem na jego rachunek bankowy.
7. Klient ma świadomość, że przygotowanie spersonalizowanego zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi ma charakter jednorazowej usługi, a zatem jej wykonanie przez Usługodawcę jest traktowane jako żądanie Klienta do wykonania tejże usługi przed upływem terminu wskazanego w ust. 1 powyżej, co równoznaczne jest także z utratą prawa Klienta do odstąpienia od umowy świadczenia usługi z chwilą jej pełnego wykonania tj. udzielenia  spersonalizowanego zalecenia w zakresie stosowania medycznych konopi.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 12
1. Niniejszy Regulamin może być w każdym czasie wydrukowany, utrwalony na nośniku lub pobrany ze strony internetowej Serwisu.
2. Wszelkie spory wynikłe w związku z realizacją zawartej umowy o świadczenie usług, strony umowy będą starały się rozwiązać polubownie. W przypadku sporu zastosowanie jednak znajdują zawsze przepisy prawa polskiego.
3. Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie przy czym zmiany Regulaminu obowiązują od chwili zamieszczenia ich na stronie Serwisu. Akceptacja wprowadzonych zmian następuje przy pierwszym złożeniu zamówienia przez Klienta na usługę poprzez ponowną akceptację przez Klienta pełnego tekstu Regulaminu.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.05.2023 r.
——-
Załącznik nr 1
………………………………………………..                     ………………………………………………..
imię i nazwiskomiejsce,                     data
………………………………………………..
    adres zamieszkania
………………………………………………..
numer telefonu kontaktowego
lek. med. Hubert Popiak
ul. Jeleniogórska 1/3F m. 50
60-179 Poznań
OŚWIADCZENIE
o odstąpieniu od umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych zawartej na odległość
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j. Dz. U. z 2020, poz. 287 ze zm.) odstępuję od umowy świadczenia usług zawartej dnia………………………., której przedmiotem jest…………………………………………………………………
Proszę o zwrot kwoty………………..zł (słownie: ………………………………………………………………) przekazem pocztowym na adres……………………………………………………………………………………………………… lub na konto nr……………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………..
                 podpis